شیر گرفتن نوزاد و عوارض آن
نوشته شده توسط : مریم

 

شیرگیری نوزاد از شیر مادر یک فرآیند تدریجی است که ممکن است برای هر نوزاد و مادر متفاوت باشد. برخی از نکات کلی برای شیرگیری عبارتند از:

- با نوزاد خود ارتباط برقرار کنید و به او توجه کنید. شیردهی فقط یک راه برای تغذیه نوزاد نیست، بلکه یک راه برای برقراری ارتباط عاطفی و فیزیکی با نوزاد است. وقتی شیرگیری می کنید، سعی کنید با نوزاد خود صحبت کنید، با او بازی کنید، او را بغل کنید و به او لبخند بزنید. این کار به نوزاد کمک می کند تا حس امنیت و عشق را حفظ کند و به شما هم فرصت می دهد تا با نوزاد خود لحظات خوشی داشته باشید.

- به خودتان مهربان باشید و از حمایت دیگران استفاده کنید. شیرگیری ممکن است هم برای شما و هم برای نوزاد سخت باشد. شما ممکن است احساس غم، گناه، دلتنگی یا تغییرات خلق و خو را تجربه کنید. این احساسات طبیعی هستند و به مرور زمان کمتر می شوند. سعی کنید به خودتان فشار ندهید و به خودتان زمان بدهید تا با تغییرات سازگار شوید. همچنین از حمایت خانواده، دوستان، پزشک یا مشاور استفاده کنید. در صورت لزوم، می توانید با گروه های پشتیبانی شیردهی یا شیرگیری تماس بگیرید.

عوارض شیر گرفتن نوزاد

شیرگیری ممکن است برای شما و نوزادتان علائم و عوارض جانبی مختلفی داشته باشد. برخی از این علائم و عوارض عبارتند از:

- سینه پر شده، دردناک یا التهابی: زمانی که شیردهی را کم می کنید، ممکن است تولید شیر شما با تقاضای نوزاد هماهنگ نشود و سینه های شما احساس پری یا انسداد کنند. در این صورت، بهتر است کمی شیر را با پمپ یا دست خالی کنید تا فشار را کم کنید. همچنین ممکن است لازم باشد که گرمای موضعی، ماساژ یا لرزاندن را برای باز کردن منافذ بسته استفاده کنید. اگر سینه های شما قرمز، تورم دار، دردناک یا داغ باشند، ممکن است علامت التهاب سینه (mastitis) باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد. اینجا را بخوانید

- افزایش باروری: شیردهی باعث تأخیر در بازگشت قاعدگی و باروری مادر می شود. زمانی که شیردهی را قطع می کنید، احتمال بارور شدن دوباره افزایش می یابد. به همین دلیل، بهتر است روش های پیشگیری از بارداری را در نظر بگیرید اگر نمی خواهید باردار شوید.





:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: